سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشندگان را دوست می دارد؛ پس دوستشان بدارید و بخیلان را دشمن می دارد؛ پس دشمنشان بدارید [رسول خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط مطالب خواندنی و مفید از همه جا و همه چیز در 97/2/1:: 7:21 عصر

روش های لاغری و کاهش وزن

به یاد داشته باشید چرا ورزش می کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید میزان کالری دریافتی را با میزان کالری مصرفی، مقایسه کنید. در واقع میزان کالری دریافتی شما باید کمتر از مقدار مصرف شده باشد. برای مثال اگر ورزش می کنید، بعد از ورزش پفک و چیپس نخورید؛ این کار باعث می شود خیلی بیشتر از مقدار کالری که سوزانده اید، کالری دریافت کنید. از تأثیر ورزش بر افزایش اشتها آگاه باشید. ورزش باعث افزایش اشتها می شود.

باید در کنار ورزش، مراقب میزان غذا خوردن خود نیز باشید. ورزش ممکن است حتی باعث افزایش وزن شود، چون اشتهای شما برای خوردن را بیشتر می کند. نباید میزان غذا خوردن خود را تغییر دهید، فقط ورزش را به برنام? روزان? خود اضافه کنید و مانند قبل غذا بخورید. مراقب نوشیدنی های ورزشی باشید. نوشیدنی های ورزشی حاوی شکر و نمک است تا آب از دست رفته بر اثر تعریق را جبران کند. بعضی از نوشیدنی های ورزشی کربوهیدرات نیز دارد.

بهتر است افرادی که می خواهند وزن کم کنند، آب معمولی بنوشند یا از نوشیدنی های معمولی که کالری ندارند، استفاده کنند. فعالیت فقط  در باشگاه نیست. نباید تنها برای کاهش وزن به باشگاه بروید. می توانید در کنار این کار پیاده روی کنید یا به هر نحوی فعالیت بدنی خود را در طول روز افزایش دهید. کافی است ضربان قلب شما بالا برود تا کالری بیشتری بسوزانید. 

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که دچار اضافه وزن شده اند، اما تا دیر نشده بهتر است که به فکر کاهش این اضافه وزن باشید. یکی از بهترین گزینه ها ورزش است. معمولاً ورزش کردن در حالت عادی باعث کاهش وزن نمی شود. شما باید ورزش خود را طوری تنظیم کنید که این اتفاق بیفتد.

برای کاهش وزن به نکات زیر توجه کنید:

ورزش های ملایم همچون یوگا انجام دهید. ورزش حتماً نباید خیلی شدید و سخت باشد تا کالری بسوزانید. می توانید ورزش ملایم تری همچون یوگا و پیاده روی انجام دهید. این ورزش ها نیز به کاهش وزن کمک می کنند. در ضمن فعالیت با شدت متوسط اشتهای شما را برای غذا خوردن چندان تحریک نمی کند.

چربی های پنهان را در نظر داشته باشید. بدن به میزان محدودی چربی نیاز دارد. چربی اضافه برای ما خطرناک است و در بدن هر کس در جاهای خاصی می شود. مکان ذخایر چربی در بدن به ژنتیک، نحو? زندگی و جنسیت بستگی دارد. یک نوع چربی در زیر پوست ذخیره شده است که ما آن را می بینیم و حس می کنیم. مقداری از چربی نیز در اطراف اندام های داخلی بدن ذخیره شده اند که دیده نمی شوند و این چربی خطرناک است. ما باید از ذخیره شدن این نوع چربی ها جلوگیری کنیم.

بدن نیز ابتدا شروع به سوزاندن این چربی ها می کند و بعد به سراغ آن هایی می رود که زیر پوست هستند. بنابراین ما خیلی سریع شاهد کاهش چربی های ظاهری بدن نخواهیم بود و به همین علت انگیز? خود را برای ورزش کردن از دست می دهیم. اما باید بدانیم که بدن در حال سوزاندن چربی های خطرناک است و ورزش کردن مفید واقع شده است. عضلات را پرورش دهید تا انرژی مصرف شود. پرورش عضلات ناخودآگاه باعث مصرف انرژی می شود.

هرچقدر عضلات بیشتری داشته باشید، از میزان چربی بدن شما نیز بیشتر کاسته می شود. پرورش عضلات باعث افزایش سوخت و ساز بدن حتی در زمان استراحت می شود.

مطالب مرتبط:

عرق گیاهی لاغری

عرق گیاهی لاغر کننده

عرق لاغری هشت گیاه


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مطالب خواندنی و مفید از همه جا و همه چیز در 97/2/1:: 7:21 عصر

10 توصیه براى کاهش عرق کردن در تابستان

فصل گرما اگرچه باعث ایجاد تعریق زیاد و اذیت شدن افراد مى شود اما به راحتى با رعایت چند نکته پزشکى و بهداشتى مى توان میزان تعریق را کاهش داد. با این 10 توصیه مى توانید از میزان تعریق بدنتان بکاهید و کمتر آزار ببینید.

-1 استرستان را کم کنید تنش هاى بیش از حد روزانه و استرس باعث تعریق بیشتر مى شوند. براى کاهش تعریق، کمى آرام تر باشید و استرس خود را کنترل کنید.

-2 لباس نخى روشن و کفش چرمى بپوشید الیاف طبیعى مثل کتان یا پنبه عرق را به خوبى به خود مى گیرند، در حالى که الیاف مصنوعى آن را جذب نمى کنند و باعث رطوبت بیشتر آن ناحیه و بوى بد عرق مى شوند، بنابراین بهتر است در فصول گرم، لباس هاى نخى نازک و روشن بپوشید که نور خورشید را کمتر جذب مى کنند و خنک تر هستند. بهتر است کفش را هم از نوع جلوباز و از جنس چرم انتخاب کنید، زیرا کفش هاى بسته آن هم از جنس مصنوعى، باعث تعریق بیشتر پا و بوى نامطبوع آن مى شوند.

-3 عصاره مریم گلى استفاده کنید باعث کاهش تعریق مى شوند. « مریم گلى » برخى گیاهان دارویى مانند مى توانید روزانه 25 قطره از عصاره این گیاه را در لیوان آب بریزید و بنوشید، یا به طور موضعى در زیر بغلتان بمالید. نکته: البته مصرف عصاره این گیاه به کودکان، زنان باردار و افرادى که در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند، توصیه نمى شود.

فروش عمده انواع ادکلن بدون جعبه در اصفهان، ادکلن بدون جعبه ارزان ادکلن کرید اونتوس، فروش عطر و ادکلن تستر عطر کلاسیک

-4 شام سبکى بخورید اگر شب ها در خواب زیاد عرق مى کنید، قبل از خواب، شام مفصل نخورید، زیرا اگر چند ساعت قبل از خواب، شام سبکى میل کنید، غذایتان سریع تر هضم مى شود و در نتیجه دستگاه گوارش مجبور نیست طى خواب فعال باشد و سموم را به شکل عرق از بدن دفع کند.

-5 از دئودورانت ها یا برچسب هاى ضدتعریق استفاده کنید برچسب هایى در بازار وجود دارند که با قرار دادن آن ها در زیر بغل، عرق را جذب مى کنند و اجازه نمى دهند روى لباس لکه اى بیفتد. دئودورانت هایى نیز وجود دارند که نه تنها بوى نامطبوع عرق را از بین مى برند، بلکه میزان تعریق را هم تنظیم مى کنند. در این روز ها مى توانید از آن ها استفاده کنید.

-6 مصرف نوشیدنى هاى کافئین دار را کم کنید نوشیدن برخى مایعات از جمله چاى، قهوه و نوشابه هاى کولا مى تواند باعث افزایش تعریق در فصل هاى گرم شود. پس مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

-7 اپیلاسیون را فراموش نکنید تعریق، عکس العمل طبیعى بدن براى کاهش دما و رساندن آن به دماى 37 درجه است. عرق ترکیبى از املاح و آب است و بوى نامطبوعى ندارد و آنچه باعث بوى بد آن مى شود، باکترى هایى هستند که روى پوست زندگى مى کنند و در محیط گرم و مرطوب مثل زیربغل تکثیر مى شوند. موهاى این مناطق جایگاه مناسبى براى رشد باکترى ها هستند، زیرا رطوبت را در خود نگه مى دارند. بهترین توصیه براى از بین بردن بوى نامطبوع عرق، اپیلاسیون (زدودن موهاى زائد) زیربغل و پا ها و شستشوى روزانه بدن با صابون یا شامپو و خشک کردن کامل بدن از جمله بین انگشتان پا است. -8 مقدار پروتئین دریافتیتان را متعادل کنید هضم غذا با افزایش دماى بدن همراه است.

هر چه وعده غذایى که مصرف مى کنید حاوى پروتئین بیشترى باشد، دماى بدنتان بالا تر مى رود و بیشتر عرق مى کنید.

منابع پروتئین عبارتند از: انواع گوشت ها، تخم مرغ و حبوبات.

-9 آب خیلى سرد ننوشید نوشیدن مایعات خیلى سرد باعث ایجاد تغییرات شدید دما در بدن و تعریق بیشتر مى شود. بر خلاف آنچه تصور مى کنیم، نوشیدن آب خنک باعث کاهش دما و خنک شدن بدن نمى شود. وقتى بدن خنکى آب را احساس مى کند، عکس العمل نشان مى دهد و سعى مى کند خود را گرم کند و افزایش دماى بدن در این حالت، باعث تعریق بیشتر مى شود. برعکس وقتى مایع گرمى مى نوشیم، بدن سعى مى کند خود را خنک کند. ولى از آنجا که نوشیدن مایعات گرم در تابستان دلچسب نیست، بهترین توصیه، مصرف مایعاتى است که دماى ولرم دارند.

-10 غذاهاى کم ادویه بخورید ادویه ها مى توانند باعث بالا رفتن دماى بدن و افزایش تعریق شوند. مصرف سبزى هایى نظیر سیر و پیاز نیز روى بوى عرق تاثیر مى گذارد و آن را بدبو مى کند. برخى موادغذایى حاوى روى نظیر نان گندم سبوس دار هم همین تاثیر را دارند، اما بدن به روى نیاز دارد و نمى توان منابع حاوى آن را از برنامه غذایى حذف کرد.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مطالب خواندنی و مفید از همه جا و همه چیز در 97/2/1:: 7:20 عصر

 

کار در ارتفاع بدون داربست کار در محیط های صنعتی همواره با مخاطرات بهداشتی , ایمنی و زیست محیطی همراه است.این مخاطرات در فعالیت های مختلف کاری می توانند به شکل های متفاوتی ظاهر شده و در صورت عدم برنامه ریزی و کنترل صحیح پیامدهای را به دنبال داشته باشد.که گاهی اوقات جبران آن ها به هیچ وجه امکان پذیر نیست.از این رو داشتن برنامه ای نظام مند برای شناسایی خطرات شغلی و لحاظ نمودن برنامه های کنترلی و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز پیامدهای ناگوار در محیط کار امری اجتناب ناپذیر است.

کار در ارتفاع از جمله فعالیت هایی است که در محیط های کاری مختلف به صورت روزمره و یا برای انجام برنامه های تعمیر و نگهداری انجام می شود و به ویژه در صنعت سیمان از گستردگی شرایط خاصی برخوردار است.

شرایط خاص کار در ارتفاع آن را به فعالیتی خاص از نوع مخاطرات و پیامدهای احتمالی آن تبدیل نموده است. وجود این شرایط , اقدامات خاصی را نیز به منظور حصول اطمینان از برقرار شدن ملاحظات ایمنی , بهداشت و محیط زیست نیاز خواهد داشت. در این نوشتار سعی شده است تا با توجه به شرایط و ملاحظات ذکر شده نکاتی ارائه شود.

 هدف از تهیه این دستورالعمل , ارائه یک سند راهنما در زیر مجموعه های حفاظت و ایمنی به منظور ایجاد شرایط ایمن جهت انجام کار در ارتفاع و نیز آموزش و راهنمایی افراد جهت انجام ایمن کار می باشد.

این دستورالعمل برای استفاده در کلیه زیر مجموعه های حفاظت و ایمنی و نیز عملیات پیمانکاری تدوین گردیده است.

-مسئولیت اجرای این دستورالعمل بر عهده مدیران شرکت ها می باشد.

-بازنگری و تجدیدنظر در این دستورالعمل ها توسط واحد حفتظت و ایمنی انجام می گیرد. کارکنان شرکت ها و نیز کارکنان مجموعه های پیمانکاری می توانند برای انجام کار در ارتفاع از مفاد این دستورالعمل پیروی نمایند

انجام کار در مکان هایی که بلندی آن از سطح زمین 1.20 متر باشد , عملیات کار در ارتفاع محسوب می شود و ضروری است که در این قبیل فعالیت ها اقدامات لازم جهت پیشگیری از سقوط در نظر گرفته شود.

در فرآیند ایمن سازی عملیات کار در ارتفاع 3 مرحله وجود دارد.

1- پرهیز از کار در ارتفاع یا انجام بخش هایی از آن در سطح زمین در شرایطی که این امکان وجود داشته باشد.

2- استفاده از رو ها و تجهیزاتی که خطر سقوط افراد در حین کار را از بین ببرد. در صورتیکه الزاما کار می بایست در ارتفاع انجام گیرد.

3- استفاده از روش ها و تجهیزاتی که در ارتفاع سقوط و شدت صدمات ناشی از سقوط را کاهش دهد.در شرایطی که امکان از بین بردن خطر سقوط وجود نداشته باشد.

برنامه ریزی برای کار در ارتفاع :

 برنامه کار در ارتفاع فرآیندی است که نیاز به یک مدیریت متمرکز دارد . در این فرآیند هدایت تیم بر عهده گروهی از متخصصین مجرب خواهد بود که احاطه کاملی بر عملیات و نحوه ایمن سازی آن داشته باشند.

این عملیات در سه مرحله : شناسایی خطرات , آنالیز آن ها و پیش بینی اقدامات کنترلی انجام می شود.

1-شناسایی خطرات :

در این مرحله بایستی محل و شرایط کار در ارتفاع به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و احتمال بروز خطراتی مانند سقوط افراد , لغزش بر روی سطح کاری , سقوط اشیا و ابزار آلات و ... مورد بررسی قرار گیرد.

2-آنالیز خطرات :

در این مرحله از برنامه ریزی کار در ارتفاع بایستی مواردی از جمله ارتفاع کار , استحکام و ایمنی سطوح کار , حفاظ های جانبی , لغزندگی سطح کار , احتمال سقوط اشیا و ابزار آلات از سطوح و ارتفاع بالاتر , احتمال سقوط اشیا و ابزارآلات از سطح کار به پایین و .. با عنایت به بزرگی خطر و شدت صدمات و خسارات وارده احتمال ناشی از آن مورد ارزیابی قرار گرفته و اولویت های اصلاحی تعیین گردد.

3-پیش بینی اقدامات کنترلی :

در این مرحله براساس تجزیه و تحلیل خطرات شناسایی شده و همچنین تجهیزات و تاسیسات , تجارب و توانایی های افراد و امکانات موجود اقدامات کنترلی لازم پیش بینی و اجرا می گردند.

4-جلوگیری از سقوط اشیا بر سر دیگران :

یکی از مخاطرات عمده کار در ارتفاع , سقوط اشیا و اجسام است که علاوه بر خسارت به تجهیزات , می تواند باعث آسیب به افرادی شود که در حال عبور و مرور یا مشغول کار در محل هستند از این رو لازم است موارد زیر به دقت مورد توجه قرار گیرد.

  • در این قبیل کارها که احتمال سقوط اشیا و افراد زیاد است , استفاده از شبکه ها (توری )ی ایمنی ضروری است.

  • انجام کار یا عبور و مرور از محلی که کار در ارتفاع انجام می شود بدون تائید کارشناس ممنوع است.

  • هنگام کار در ارتفاع با طناب استفاده از کمربندهای ایمنی مخصوص کار در ارتفاع مجهز به گیره ها و سایر وسایل نگهداری ابزار ضروری است.

  • منطقه ممنوعه عبور باید با استفاده از علائم هشدار دهنده مشخص گردد و عبور و مرور در آن کنترل شود.

  • در صورت نیاز به عبور یا انجام کار همزمان , باید احتیاط های کامل لحاظ و از تجهیزات حفاظتی مناسب , به ویژه کلاه ایمنی استفاده شود.

5-اقدامات مورد نیاز در صورت سقوط یک فرد:

علیرغم به کار بستن تدابیر ایمنی , امکان بروز حادثه در هنگام کار هیچ گاه به صفر نمی رسد. از این رو لازم است آمادگی لازم برای مواجهه شدن با انواع حوادث کاری ایجاد گردد. یکی از مهمترین حوادث کار در ارتفاع , سقوط افراد انجام دهنده کار است.

مهمترین اقداماتی که در صورت سقوط افراد می توان انجام داد عبارتند از :

  • حفظ خونسردی

  • متوقف کردن عملیات /ابزار

  • قطع جریان برق ( در صورتی که سقوط بر اثر برق گرفتگی باشد)

  • چک کردن علائم حیاتی(در صورت شدید بودن جراحات)

  • شناسایی قسمت های آسیب دیده بدن

  • آتل بندی عضو شکسته و خودداری از حرکت دادن بی مورد مصدوم

  • اطلاع به اورژانس و امور HSE و درخواست کمک با توجه به شدت حادثه و جراحات وارده به مصدوم

کار در ارتفاع بدون داربست در تهران

 

موقعیت انجام عملیات

موقعیت انجام عملیات از جمله مواردی است که در تجزیه و تحلیل خطرات کار در ارتفاع و پیش بینی اقدامات کنترلی بایستی مورد بررسی قرار گیرد. خطوط هوایی انتقال برق , حفاری های بدون پوشش , تاسیسات زیرزمینی و ... از جمله مواردی به شمار می روند که بایستی وضعیت آن ها در محلی که عملیات کار در ارتفاع انجام می شود . مشخص و در صورت نیاز به هرگونه خاک برداری و حفاری به منظور قرار دادن پایه داربست ها و یا سایر موارد بایستی در رابطه با وجود کابل های زیرزمینی انتقال و توزیع برق در منطقه عملیات بررسی لازم به عمل آمده و ضمن استعلام از مراجع ذی ربط , حریم های قانونی رعایت شده و در صورت لزوم اقدامات احتیاطی از قبیل قطع جریان برق , تغییر موقت یا دائم مسیر , حفاظت و ایزوله کردن این خطوط توسط مراجع مذکور انجام شود.

قبل از شروع عملیات کار در ارتفاع در مجاورت خطوط هوایی برق فشار ضعیف , بایستی مراتب به مسئولین و مراجع ذی ربط اطلاع داده شود تا اقدامات لازم از قبیل قطع جریان , تغییر موقت یا دلئم مسیر یا روکش کردن خطوط مجاور ساختمان با لوله های پلی اتیلن یا شلنگ های لاستیکی و نظایر آن ها انجام شود.

خطوط هوایی انتقال برق به دلیل ویگی ها و خطرات خاص و از طرفی احتمال زیاد مجاورت عملیات کار در ارتفاع با این خطوط , از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هنگام کار در مجاورت خطوط هوایی انتقال برق و به ویژه خطوط فشار قوی لازم است که این عملیات تحت نظارت مستمر افراد دارای صلاحیت علمی و تجربی در زمینه ایمنی برق صورت گیرد.

در عملیات کار بر روی خطوط برق فشار قوی اقدامات زیر ضروری است:

1- قطع کامل جریان برق از طریق کلیدهای چاقویی یا سایر کلیدهای ایمن با مجوز افراد صلاحیت دارو قفل کردن کلیدهای مزبور

2- اطمینان از عدم امکان وصل مجدد و برداشتن کلید سوئیچ ها و نصب اینترلاک ها و تابلوهای خطر

3- همهنگی با کلیه افراد و مسئولین پست برق

4- دشارژ نمودن خطوط توسط وسایل مخصوص ( گاهی خطوط بواسطه اثر خازنی و خازن های مسیر , دارای جریان الکتریکی در طول مسیر می باشند.)

5- اطمینان از قطع ولتاژ با استفاده از فازمتر , پروپ ولتاژو سایر دستگاه های اندازه گیری

6- جهت اطمینان بیشتر اتصال کوتاه نمودن فازها و نول ها به منظور پریدن فیوز ها در صورت وصل جریان به هر دلیل

7- زمین کردن فازها و نول ها بدین صورت که ابتدا کابل ارت به زمین وصل شده و سپس به فازها و نول ها وصل می شود.

8- محصور کردن و پوشاندن قسمت های برق دار مجاور و ایجاد مانع و حائل مناسب

 

شرایط محیطی انجام عملیات (آب و هوا , نور و ..)

 در هنگام وقوع بادهای شدید که سرعت آن ها بیش از 50-40 کیلومتر در ساعت باشد, کار در ارتفاع باید تعطیل شود.

در هنگام وقوع رعد و برق های شدید کار در ارتفاع به دلیل امکان برق زدگی به ویژه روی داربست های فلزی ممنوع است.

در هنگام بارندگی , هرگونه عملیات با استفاده از تجهیزات برقی به خصوص جوشکاری برق و همچنین در شرایطی که سطوح کار در اثر ریزش باران لغزنده می شود ممنوع است.

در هنگامی که نور کافی در محیط عملیات وجود نداشته باشد و یا در شرایطی که به علت گرد و خاک , مه و یا بارش باران و برف , میزان دید کافی نباشد بایستی عملیات کار در ارتفاع را تعطیل گردد.

توانایی های فیزیکی و روانی مجریان عملیات:

1- مجریان عملیات کار در ارتفاع بایستی حداقل ذارای قدرت دید 10/4 با عینک و یا بدون عینک باشند.

2- مجریان عملیات کار در ارتفاع بایستی از سلامتی کامل برخوردار و فاقد خصوصیت ترس از ارتفاع باشند.

3- مجریان عملیات کار در ارتفاع بایستی  توانایی سمعی مورد نیاز جهت شنیدن اصوات و صداهای همکاران را بدون سمعک یا با استفاده از سمعک را داشته باشند. این مسئه بویژه جهت شنیدن اخطارهای ایمنی اهمیت دارد.

4- این افراد بایستی دارای قدرت بدنی , چالاکی , مهارت دستی و هماهنگی مناسب و سرعت انتقال مورد نیاز جهت کار در ارتفاع باشند.

5- علائم دال بر نقص عضو یا عدم تعادل روانی که به تائید پزشکان متخصص رسیده باشد , می تواند منجر به آسیب رساندن به فرد یا دیگران شود و به همین دلیل بایستی در بکارگیری افراد جهت کار در ارتفاع مد نظر قرار گیرد.

6- علائم دال بر اینکه فرد مستعد بروز سکته قلبی باشد از جمله بیماری فشار خون , و یا به دلیل برخی بیماری ها مانند صرع دچار کاهش کنترل فیزیکی خود شود, بیانگر عدم صلاحیت وی جهت کار در ارتفاع می باشد. لذا در اینگونه موارد انجام معاینات تخصصی و آزمایشات پزشکی ویژه ضرورت داشته و یا می توان از سایر نیروهای سالم استفاده کرد.

7- مجریان عملیات کار در ارتفاع بایستی برخوردار از عمق دید , میدان دید , عدم مشکلات گیجی و گنگی و یا مشخصات نامطلوب دیگر باشند.

 

ایمنی داربست ها

 برای کلیه کارهایی را که نتوان در ارتفاع با استفاده از نردبان یا وسایل دیگر به طور اطمینان بخشی انجام داد بایستی داربست های مناسب و کافی فراهم کرد.

داربست هر ساختار موقتی شامل یک یا چند جایگاه , اجزای نگه دارنده , اتصالات و تکیه گاه ها است که در طی اجرای هرگونه عملیات ساختمانی از قبیل تعمیرات , نماسازی , تمیزکاری , رنگ آمیزی یا سایر کارهای مشابه به منظور دسترسی به بنا و حفظ و نگهداری کارکنان یا مصالح در ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. در نصب و استفاده از داربست ها رعایت نکات ایمنی زیر ضروری است:

1- برپا کردن , پیاده کردن و یا دادن تغییرات اساسی در داربست ها باید فقط تحت مدیریت و نظارت یک شخص مسئول و با کفیت و حتی المقدور بوسیله کارکنانی که در این گونه کارها تجربه کافی دارند انجام گیرد.

2- اجزای داربست ها و کلیه وسایلی که در آن ها به کار می رود باید از مصالح مناسب و مرغوب انتخاب شده و طوری طراحی , ساخته و آماده شود که واجد شرایط ایمنی کار برای کارکنان بوده و توانایی پذیرش بارها و فشارهای وارده را داشته و در شرایط مناسبی نگهداری شوند.

3- قطعات چوبی که در ساخت داربست ها به کار می روند بایستی از کیفیت مرغوبی برخوردار بوده و الیاف بلندی داشته باشند, در وضعیت سالمی قرار داشته و رنگ نشده باشند.هیچ نوع کاری روی آن ها انجام نگرفته و عاری از هرگونه عیب خطرناک و بدون گره و پوسته و کرم خوردگی باشند.

4- تدبیرهای لازم اتخاذ شود تا تخته ها و الوارهائیکه برای ساخت داربست بکار می روند . در برابر ترک خوردگی محافظت شوند.

5- وسایلی که برای ساخت داربست ها به کار می رود بایستی در شرایط خوبی در انبارها نگهداری شوند و از وسایل نامناسب جدا گردند.

6- از طناب های لیفی نبایستی در در داربستی که در آن جا احتمال آسیب دیدگی این گونه طناب ها وجود دارد استفاده کرد.

7- طناب هایی که با اسیدها یا مواد خورنده و فرساینده دیگر  در تماس بوده اند یا معیوبند نباید به کار گرفته شوند.

8- در داربست نباید میخ های چدنی بکار برده شوند.

9- داربست ها باید با ضریب اطمینانی تا چهار برابر حداکثر بارگیری طراحی شوند.

برای برپا کردن داربست باید وسایل کافی فراهم و بکار گرفته شود.

11- هر داربستی باید به طور مناسب و کافی مهار شود.

12- به جز داربست های مستقل , هر داربست باید در فاصله های مناسب در دو جهت عمودی و افقی محکم به ساختمان مهار شود و همچنین باید دارای سطح اتکا کافی و مناسب باشد.

13- هر سازه و هر وسیله ای که به عنوان تکیه گاه جایگاه مورد  استفاده قرار میگیرد باید طبق استاندارد فنی ساخته شده و پایه محکمی داشته باشد و با میل مهارها و مهاربندی استوار گردد.

14-پایه های داربست باید به طور مطمئن و محکمی مهار شده باشد تا مانع از نوسان و جابجایی و لغزیدن داربست گردد.

15- در داربست های مستقل دست کم یک سوم تیرهای حامل جایگاه , تا پیاده شدن کامل داربست باید در جای خود باقی بماند و بر حسب مورد به تیرهای افقی یا به تیرهای عمودی به طور محکمی بسته شود.

16- هرگز نباید برای تکیه گاه داربست یا ساخت آن از آجرهای لق , لوله های فاضلاب یا بلوکه های غیر متصل سفال , بشکه , جعبه یا مصالح نا مطمئن دیگر استفاده شود.

17- بخش های فلزی داربست نباید ترک خوردگی , زنگ زدگی یا عیب های دیگر داشته باشند که احتمالا به استحکام آن زیان وارد شود.

18- داربست ها باید در وضعیت خوبی نگهداری شوند. هریک از بخش های آن ها باید طوری متصل , جا افتاده و مهاربندی شوند که در صورت استفاده مداوم از داربست جا به جا نشوند.

19- میخ هایی که برای اتصال اجزای داربست چوبی بکار می رود باید به ابعاد و کلفتی مناسب و تعداد کافی باشند.و تا انتها به طور کامل کوبیده شوند نه اینکه نیمه کاره رها شده و سپس خم شوند.

20- بعد از اتمام کار روزانه باید کلیه وسایل و ابزار و مصالح از روی داربست برداشته شوند.

21- در موقع پیاده کردن دابست باید کلیه میخ ها از قطعات پیاده شده کشیده شوند.

22- جابجایی , انبار کردن مصالح ساختمانی عبور و کار کردن روی داربست باید با احتیاط انجام گیرد و از هر ضربه ناگهانی به داربست اجتناب گردد.

23- در طول مدت استفاده از داربست باید دائما نظارت شود تا بار بیش از اندازه و مصالح ساختمانی غیر لازم روی آن گذاشته نشود.

24- تا آن جا که اکان دارد بار روی داربست باید به طور یکنواخت توزیع گردد تا از عدم تعادل خطرناک داربست جلوگیری شود.

25- از داربست نباید برای انبار کردن مصالح ساختمانی استفاده شود , مگر مصالحی که برای انجام کار فوری مورد نیاز باشد.

26- در مواقعی که هوا طوفانی است و باد شدید می ورزد کار را باید قطع کرد تا آن که تمام احتیاط های لازم اتخاذ شود.

27- در مواردی که روی جایگاه داربست برف یا یخ وجود دارد نباید کارگران روی آن کار کنند مگر آن که کلیه برف و یا یخ از روی آن برداشته شود و روی آن ماسه نرم ریخته شده باشد.

28- هر گاه لازم باشد روی داربست دستگاه بالابر نصب گردد باید :

 الف- بخش های متشکله داربست به دقت بازرسی شوند و در صورت لزوم به نحو مناسبی به مقاومت آن افزوده شود.

ب- از حرکت و جابجایی تیرهای افقی داخل دیواری جلوگیری شود.

ج- در صورت امکان پایه های عمودی بطور محکمی به بخش مقاوم ساختمان و در محلی که دستگاه بالابر باید نصب گردد متصل و مهار شوند.

29- سکوی دستگاه بالابر بین ریل های مهار جا بجا نشوند یا هرگاه بهنام بالا و پائین رفتن بار امکان برخورد آن باداربست وجود داشته باشد باید برای جلوگیری از گیر کردن بار به داربست , سرتا سر ارتفاع آن با نرده های عمودی پوشیده شود.

30 – اگر قسمتی از داربست احتیاج به تعمیر داشته باشد نباید قبل از رفع نقص و تعمیر داربست به کارگران اجاره کار کردن در روی آن داده شود.

 

ایمنی در جایگاههای کار :

1- کلیه داربست هایی که کارکنان روی آن ها کار می کنند باید دارای فضای کافی جهت اجرای کار مورد نظر باشند.

2- هیچ بخشی از جایگاه کار نبایستی بر روی آجرهای لق , لوله های آب , دودکش و سایر مصالح غیر مطمئن و نامناسب قرار گیرد.

3- از جایگاه داربست نبایستی استفاده شود مگر آن که ساخت آن به اتمام رسیده و وسایل حفاظتی لازم به طور مناسبی نصب شده باشند

4- پهنای جایگاه با در نظر گرفتن نوع کار بایستی مناسب باشد. و در هر بخش آن باید گذرگاهی به پهنای 60 سانتی متر فارغ از هر مانع ثابت و مصالح انباشته شده فراهم گردد.

5- در هیچ موردی پهنای جایگاه کار نباید از اندازه های زیر کمتر باشد.

الف – 60 سانتی متر عرض راهرو , اگر از جایگاه فقط برای عبور اشخاص بکار می رود.

ب- 80 سانتی متر , اگر از جایگاه برای گذاشتن مصالح ساختمانی استفاده شود.

پ- 110 سانتی متر , اگر از جایگاه برای نگهداری مصالح یا سکوی بلند تر دیگری استفاده شود.

ج- 120 سانتی متر اگر از جایگاه برای نصب یا شکل دادن به سنگهای نمای ساختمانی استفاده می شود.

د- 150 سانتی متر اگر از جایگاه برای نگهداری سکوی بلندتر دیگر و هم برای نصب و شکل دادن به سنگ ها استفاده می شود.

6- بطور کلی حداکثر پهنای سکوئی که با تیرهای داخل دیواری نگهداری می شوند نباید از 160 سانتی متر بیشتر باشد.

7- در صورت امکان یک فضای خالی بالای سری , دست کم به ارتفاع 180 سانتی متری بایستی بالای جایگاه کار در نظر گرفته شود.

8- جایگاه هر داربست پایه ای بایستی دست کم یک متر پایین تر از منتها الیه تیرهای عمودی قرار گیرد.

9- تخته ها و الوارهایی که جزئی از جایگاه کاربشمار می آیند یا بصورت پاخور لبه جایگاه بکار برده می شوند باید دارای شرایط زیر باشند.

الف- با در نظر گرفتن فاصله بین تیرهای تکیه گاه جایگاه کلفتی آن ها ایمنی لازم را تامین نمایند و در هیچ مورد کلفتی آن ها از 5 سانتی متر کمتر نباشد.

ب- پهنای آن ها دست کم 15 سانتی متر باشد.

10- هر تخته و هر الوار که جزئی از جایگاه کار به شمار می آیند نباید بیش از 4 برابر کلفتی تخته یا الوار از انتهای تکیه گاه تجاوز نماید.

11- تخته ها یا الوار نباید روی همدیگر قرار گیرند مگر آنکه احتیاط های لازم بعمل آمده باشد مانند متصل کردن قطعاتی که دو سر آن پخ شده است تا خطر زمین خوردن به حداقل کاهش یابد و جا به جایی چرخ های دستی به آسانی صورت گیرد.

12- تختههای زیرپایی که در ساختمان یک جایگاه بکار می رود بایستی از نظر کلفتی متحدالشک باشند.

13- تخته ها یا الوارهای که جز سکوی کار به شمار می روند باید حداقل با سه تکیه گاه نگهداری و مهار شوند مگر آنکه فاصله بین تیرهای افقی پشت سر هم تکیه گاه و کلفتی تخته ها طوری باشد که خطر  شکم دادن بیش از حد و بلند شدن سر دیگر تخته در بین نباشد.

14- جایگاه های کار باید به شیوه ای ساخته شوند که تخته ها یا الوارهای تشکیل دهنده آن ها , هنگام استفادهمعمولی جا به جا نشوند .

15- هر سکو یا جایگاه که بیش از 2 متر روی زمین یا کف قرار دارد باید دارای تخته بندی نزدیک به هم باشد یا می بایست چنان تخته ها پهلوی هم قرار داده شوند که هیچ نوع ابزار و لوازم کار و مصالح از لا به لای آن ها به پایین سقوط ننماید.

ایمنی پلکان ها , راهروها ,سطوح شیب دار , سطوح باز , منافذ و محل های حفاری و خاک برداری

بهرین روش ایمن سازی پلکان , راهروها , سطوح شیب دار و منافذ و محل های حفاری و خاک برداری شده و به عبارتی کلیه محل هایی که ارتفاع سقوط از آن ها بیش از 120 سانتی متر باشد استفاده از نرده های حفاظتی است.ارتفاع نرده های حفاظتی از کف طبقه یا سکوی کار نباید از 90 سانتی متر کمتر و از 110 سانتی متر بیشتر باشد. همچنین ارتفاع نرده راه پله نباید از 75 سانتیمتر و از 85 سانتی متر بیشتر باشد.

نرده های حفاظتی باید در فواصل حداکثر 2 متری دارای پله های عمودی بوده و ساختمان و اجزای آن دارای چنان مقاومتی باشد که بتواند در مقابل حداقل 100 کیلوگرم فشار و ضربه وارده در تمام جهات مقاومت نماید. به علاوه نرده باید مقاومت لازم را برای مواقعی که در معرض برخورد با وسایل متحرک قرار می گیرد داشته باشد.

بانک اطلاعات مشاغل مجموعه

کار در ارتفاع بدون داربست

رستوران در اصفهان

رستوران VIP وی آی پی  اصفهان

پیام پلیس فتا

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید

 

 

07:20 ب ظ
شنبه, 21 آوریل 2018
شنبه, 01 اردیبهشت 1397
شنبه, 05 شعبان 1439

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مطالب خواندنی و مفید از همه جا و همه چیز در 97/2/1:: 7:18 عصر

 انتخاب زمین برای ساخت و ساز

قطعه زمین چیست و چه مدارکی باید داشته باشد ؟

قطعه زمین زمینی است که دارای یک سند مالکیت یا بنچاق باشد , ابعاد و مساحت مشخصی داشته باشد و مجاورت آن با دیگر ملک ها یا زمین ها با ذکر نام مشخص شده باشد., دارای حداقل یک جاده دسترسی باشد و یا مشخصات داده شده در سند محل دقیق ملک معین باشد و با خیابان یا معبر جدا نشود.

اراضی موات:  زمین هایی که سابقه عمران و احیا نداشته باشند.

اراضی بایر : زمین هایی که سابقه عمران و احیا داشته ولی به مرور به حالت موات برگشته اند.

اراضی دایر : زمین هایی که آن ها را احیا و آباد کرده اند و در حال حاضر دایر و در حال بهره برداری مالک است.

اراضی شهر :  زمین هایی که در محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرها و شهرک ها قرار گرفته اند.

برش بتن

آیا متر کردن روی هر سطح برای بدست آوردن مساحت کفایت می کند؟

**زمین هایی که روی شیب یا تپه قرار میگیرند مبنای سطح سند , سطح در راستای افق است نه در امتداد شیب , در نتیجه حتما با کمک یک نقشه بردار خبره زمین را تحویل بگیرید به همین دلیل طول و عرض زمین و چهار میخ کردن این زمین ها متفاوت است.

**اگر زمین یا خاک دستی و یا زباله و یا نخاله بیش از عمق فونداسیون مورد نظر پر شده باشد کلا ارزش خرید برای شما نخواهدداشت . چون هزینه بلوکاژ و زیرسازی جهت رسیدن به ارتفاع مورد نظر زیاد خواهد بود.

آیا همین که محل زمین را به ما نشان می دهند کافی خواهد بود؟

 در زمانی که زمین پلاک نداشته باشد یا قلفتی نباشد و یا در بخشی از یک زمین بزرگ باشد برای تعیین حدود دقیق زمین از نقشه بردار یا حتی کارشناس رسمی استمداد جویید که مورد تایید دوایر دولتی باشد و پس از نقشه برداری و میخ کوبی نامه ای رسمی زمین را تحویل بگیرید.

چهار میخ کردن یا میخ کوبی زمین به چه معنی است ؟

چهار میخ کردن یعنی چهار گوشه یا تمامی کنج های زمین برای زمین هایی با اشکال خیر رند زمین توسط کارشناس و یا نقشه بردار رسمی میخ کوبی و صورت جلسه تحویل تنظیم گردد و در صورت جلسه با تعیین جهت شمال و خیابان های مجاور و سطح دقیق و حتی رقوم ارتفاعی شما از کمیت های زمین مطلع گردید و شما می توانید با پرداخت هزینه ای مجزا از کیفیت زمین و لایه های زیرین آن باخبر شوید.

خدمات کرگیری بتن

آیا هر زمینی که مدارک کافی داشت قابل خریدن است؟

 اگر زمین تماما و یا بخشی از آن روی سنگ قرار گیرد , هنگام اجرا کلا هزینه و زمان اجرا افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و برعکس آن هم صدق می کند . یعنی روی زمین های خیلی سست هم مشکل ساز خواهد بود . این دو نوع را انتخاب نکنید , مگر آنکه پروه ویژه این گونه مناطق باشد.

کاربری یعنی چه و انواع آن چیست ؟

به طور کلی تعیین چگونگی استفاده از زمین را کاربری زمین می نامند.

شما قب از خریدن زمین مورد نظر , به شهرداری منطقه مراجعه و نقشه طرح تفصیلی که کاربری ها با رنگ های متفاوت معین شده ببینید و بپرسید چون ممکن است پس از خرید نتوانید تغییر کاربری دهید و یا ناچارا هزینه سنگینی بابت تغییر کاربری بپردازید.

کاربری در ارتباط با طرح جامع و طرح تفضیلی دارای مفهوم و کاربرد می باشد که مهندسین شهرسازی با توجه به تراکم و پیشرفت و توسعه شهری و حد نهایی توسعه کاربری های زیر را طبق استانداردهای مربوطه طرح ریزی می نمایند که برای زمین مورد نظرتان رجوع شود به کتاب ملاک عمل و واحد طرح تفضیلی شهرداری

کاربری زمین بسیار مهم است که می توانیم به انواع زیر اشاره کنیم :

کاربری مسکونی :  شامل تراکم های مختلف مسکونی ( کم , متوسط , زیاد و بسیار زیاد )

خدمات عمومی : شامل کشتارگاه ها و غیره می باشد.

اداری-دولتی : شامل موسسات , ارتش , وزارتخانه ها , نهاد ها و شهرداری ها و ....

تجاری :  شامل مغازه , عمده فروشی و خرده فروشی

صنعتی : شامل کارخانجات , کارگاه ها , تعمیرگاه ها و ....

انبارداری :  شامل انبارها , سردخانه ها و باراندازها و ....

حمل و نقل :  شامل ترمینال اتوبوس , ایستگاه های مترو , پایانه ها , فرودگاه ها , راه آهن و ... می باشد.

کشاورزی : شامل زمین های زراعی می باشد.

آموزشی : شامل مهدکودک , کودکستان , دبستان , دبیرستان و دانشگاه می باشد.

باغ های شهری : که مفهوم آن معلوم است

کاربری مختلط : عبارت از ترکیب چند عملکرد از کاربری های مختلف یک قطعه زمین ( مسکونی , تجاری و اداره )

کاربری آموزشی :  شامل فعالیت های کودکستان ها , دبستان , دبیرستان و دانشگاه و ... می باشد.

کوچه : به گذرهایی گفته می شود که عرض آن ها از 12 متر کمتر باشد.

فضای سبز : شامل پارک ها , پارک کودک , فضای سبز , رفوژ سبز خیابان ها , میادین و کمربند سبز شهری

فضای سبز به هیچ عنوان قابل معامله , خرید و فروش , اجاره و یا واگذاری نیست . بعضی افراد مدعی هستند که قادر هستند تغییر کاربری بدهند . عملا غیر ممکن است و اگر کسی مدارکی ارائه بر انجام این کار داد کپی آن را با قید نام دقیق شخص مدعی را گرقته و از دوایر مربوط صحت آن را جویا شوید.

فرهنگی مذهبی :  شامل کتابخانه ها , سینما , تئاتر , مسجد , حسینیه و گورستان و ....

بهداشتی –درمانی : شامل بیمارستان ها , کلینیک ها , درمانگاه ها و ...

ورزشی : شامل استادیوم های ورزشی , زمین های بازی , باشگاه های ورزشی و ...

پارکینگ ها : پارکینگ های طبقاتی و پارکینگ های در سطح

تجهیزات شهری : شامل مراکز زباله , آتش نشانی , دفتر پست , کلانتری و نواحی شهرداری و ...

معوض شهرداری : اراضی شهرداری که در اختیار خود قرار داده تا در صورت نیاز به صاحبان املاکی که ملک آن ها در طرح واقع می شوند واگذار نماید.

انبارها : اراضی از شهر که به عنوان بارانداز و احداث انبار اختصاص می یابد.

کاشت میلگرد در بتن

طرح چیست :

طرح جامع سرزمین : طرح استفاده از سرزمین در قالب هدف ها و خط مشی های ملی و اقتصادی از طریق بررسی امکانات و منابع مراکز جمعیت شهری و روستایی کشور و حدود توسعه و گسترش شهرها و شهرک های فعلی و آینده قطب های صنعت , کشاورزی , مراکز جهانگردی و خدماتی بوده تا در اجرای برنامه های عمرانی بخش های عمومی و خصوصی نظم و هماهنگی ایجاد کند.

طرح جامع شهر : طرحی بلندمدت که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی , صنعتی , تجاری , اداری , کشاورزی و تاسیسات شهری و نیازمندی های عمومی شهری , خطوط کلی ارتباطی و محل پایانه ها و فرودگاهها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تاسیسات  و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق و نوسازی , بهسازی و اولویت های مربوط به آن تعیین می شود و ضوابط و مقررات مربوط به کلیه موارد فوق , همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و بناهای تاریخی و منابع طبیعی تهیه و تنظیم می شود.

طرح هادی روستایی: تجدید حیات و هدایت روستا با درنظر گرفتن ابعاد اجتماعی , اقتصادی و فیزیکی

طرح هادی شهری : برنامه راهنمایی توسعه شهر , برای شهرهایی تهیه می شود که یا فاقد بودجه طرح جامع می باشند و یا امکان تهیه طرح جامع در آن ها فراهم نشده است. طرح هادی برای شهرهای کوچک به خصوص شهرهایی که تا حدود 25000 نفر جمعیت دارند تهیه می شود.

طرح تفضیلی : طرحی که براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر , نحوه استفاده از زمین های شهر در سطح حملات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق برای هریک از آن ها و تفضیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت براساس مدارک تهیه و تنظیم می گردد.

لزوم استعلام از اداره برق قبل از تفکیک اراضی یک هزار متر مربع به بالا سنگ تراورتن مرمریت گرانیت سنگ هایی که در کارخانه سنگ اصفهان به فروش می‌ رسند در انواع مختلف هستند

با توجه به مصوبه کمسیون ماده 5 مورخ 25/7/81 مالکین حقیقی و حقوقی در شهرهای اداری طرح جامع و تفضیلی چنانچه قصد تفکیک اراضی خود را داشته باشند , در صورتی که سطح قطعه بیش از یک هزار متر مربع باشد شهرداری ها قبل از موافقت از شرکت توزیع نیروی برق استعلام که در صورت اعلام نیاز به پست برق یک قطعه زمین در حد 52 متر مربع به عنوان پست برق در قطعات تفکیکی منظور گردد تا شهرداری موافقت خود را با تفکیک اراضی مورد نظر صادر نماید . در این صورت اولا در مورد نصاب تفکیک قطعات سطح تخصیصی برای پست برق منظور نگردد. ثانیا شرکت توزیع برق موظف است در اسرع وقت به خریداری که قطعه زمین مذکور بر اساس تعرفه قانونی اقدام نماید.

طرح اجرایی در کار ملک و زمین به چه معنی است ؟

طرح اجرایی همان برنامه ریزی موجود , آینده کوتاه و یا بلندمدت منطقه را طرح می گویند که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری تعیین می گردد.

داخل طرح اجرایی : اراضی واقع در طرح های در دست اقدام شهرداری ( که عمدتا طرح های شبکه گذرها و میادین می باشد)

کلا داخل طرح : اراضی که کلا در طرح شبکه شهری و یا خدمات شهری واقع شوند.

فاقد کاربری : اراضی که فاقد هرگونه کاربری هستند , یا به عنوان ذخیره های شهری در نظر گرفته شده اند و یا هنوز طبق برنامه طرح جامع , آزادسازی و طرح تفضیلی ندارند.

در شهر تهران به دلیل شلوغی بسیار زیاد، لزوم حفاظت از منازل و ساختمان ها و افزایش امنیت آن ها مساله ای بسیار مهم برای صاحبان آن ها به شمار می رود. درب های آکاردئونی برای حفاظ پنجره غرب تهران و درب ها گزینه بسیار مناسبی برای حفاظت از آن ها در شهر تهران است جوشکار سیار غرب تهران که به دلیل مقاومت بالا و ساختار آهنی مستحکم آن ها مورد استقبال و استفاده بسیاری از مالکان و صاحبان منازل و ساختمان ها شده است. حفاظ ضد سرقت درب آپارتمان غرب تهران که در محدوده مناطق غربی تهران استفاده می شود انتخاب ایده آلی است که ساکنان این مناطق در شهر تهران بتوانند آسایش و آرامش خاطر را با آهنگری غرب تهران به هنگام نبودشان در منازل و محل کار داشته باشند.

تراکم ساخت و سطح اشغال چیست ؟

تراکم ضریبی است که در متراژ مساحت زمین ضرب می شود و حاصل آن مقدار بنای مجاز برای ساخت معین می گردد که هر بخش از منطقه یا ناحیه با توجه به فراوانی و تراکم نسبی جمعیت با توجه به طرح تفصیلی معین می گردد.

سطح اشغال یعنی در همکف شما چقدر از زمین را می توانید اشغال کنید.

 تراکم استفاده شده : عبارت است از  سطح زیربنای کل ساختمان به سطح قطعه زمین مورد ساخت با هر کاربری ( مشاعات , پارکینگ , انباری که در زیرزمین باشد و پارکینگ همکف جز این سطوح محاسبه نمی شود.

مساحت زیربنای مشاعات در مسکونی : شامل مجموعه تاسیسات , راهرو , راه پله , آسانسور , لابی , سالن اجتماعات , استخر , سونا و سالن ورزشی , سرایداری , شوت زباله , نگهبانی , نورگیرها , سرویس بهداشتی و انباری مشاع جز سطوح مشاعات می باشند.

درصد بنای مفید استفاده شده :  درصد مجموع زیربنای مفید طبقات در طبقات , نسبت به مساحت ملک ( طبق سند مالکیت – زیربنای کل , منهای مشاعات و پارکینگ و انباری )

سه اصطلح تفکیک , تجمیع و افراز در بسیاری از مباحث مربوط به شهرداری و همچنین مباحث مربوط به اداره ثبت و دادگاه ها به کار می روند به چه معنی است ؟

تفکیک و تجمیع و افراز به چه معنی است ؟

تفکیک :  تفکیک در عرف ثبتی عبارت است از تقسیم مال غیرمنقول به قطعات کوچکتر . به عنوان مثال مالک یا مالکین زمین به مساحت 5 هزار متر مربع را به قطعات 200 متری تقسیم نموده که در عرف ثبتی گفته می شود که این زمین به قطعات 200 متری تفکیک شده تفکیک اراضی موات بیشتر از حد نصاب و اراضی وقفی به نفع شهرداری , اراضی اراضی بایر واقع در منطقه آزاد بین محدوده 5 ساله و 25 ساله تفکیک شهرک ها و همچنین تفکیک اراضی کاربری های مختلف از جمله ممنوعیت های تفکیک است.

به این ترتیب از تفکیک به منظور انتقال قعات تفکیک شده به صورت مفروز (جدا , جدا ) , سند مالکیت مفروزی با ابطال سند اولیه و تنظیم تقسیم نامه استفاده می شود . تمامی امور تفکیک شده در اداره ثبت اسناد و املاک انجام میگیرد و بعد از تنظیم صورت مجلس تفکیکی سند مالکیت برای قطعات صادر و در صورت لزوم تفکیک برای مجزا شدن قطعات به منظور فروش از سوی صاحب آن انجام میگیرد و براساس آن ملک به قطعات کوچکتر تقسیم شده و به قطعات شماره های جدید , یعنی فرعی داده می شود.حدود و حقوق ارتفاقی جدید تعریف و پس از آخرین قطعه ای که به انتقال داد می شود سند اولیه ابطال می گردد. از تفکیک در تقسیم نامه ها نیز استفاده می شود . در تقسیم نامه ها , مالک بیش از یک نفر بوده و ممکن است یکی از دیگری سهم بیشتری برده و نوعی صلح صورت گیرد . در تقسیم نامه , ملک مشاع بوده و بعد از تفکیک , سند تقسیم نامه تنظیم می گردد. براساس صورت مجلس تفکیکی برای هر مالک مشاعی یک قطعه زمین مفروزی تعیین و اسناد مالکیت مشاعی , همراه تقسیم نامه از سوی دفترخانه به اداره ثبت ارسال و در این صورت , سند مالکیت مفروزی برای مالکان صادر می گردد.

تفکیک آپارتمان :  اگر فردی در زمین خود چند واحد آپارتمان بسازد ( مثلا در دویست متر مربع زمین , پنج طبقه دو واحدی ساختمان بنا کند ) با امام عملیات ساختمانی برای واگذاری و فروش هر کدام از واحد ها باید سند تفکیک شده بگیرد تا به هر خریدار یک واحد آپارتمان تعلق گیرد با سند رسمی مجزا

تعریف تجمیع :  تجمیع در نقطه مقابل تفکیک می باشد. منظور از تجمیع این است که یک مالک زمین های مختلف خود را که دارای سند های جداگانه و کاربری مشابه می باشند . یک کاسه کند و برای همه این زمین ها یک سند واحد بگیرد.چند مالک برای بهره مند شدن از تسهیلات شهرداری زمین های خود را که در جوار هم واقع شده است یک کاسه کرده و برای آن یک سند واحد بگیرند.

مراحل و شرایط تجمیع : برای تجمیع دو یا چند قطعه زمین شرایط زیر باید رعایت گردد.:

الف : پلاک های مورد تجمیع در جوار هم باشند و فاصله ای بین آن ها نباشد.

ب:  هیچ یک از اسناد زمین های تجمیع شده  نباید در رهن بانک یا طلب کار دیگر باشد.

ج: سند هیچ یک از اسناد زمین ها نباید در بازداشت از سوی دادگاه یا اجرای ثبت باشد.

د: اگر مالکان زمین ها به طور مشاعی مالک باشند باید سهم هرکدام در همه قطعات به طور مساوی باشد مثلا اگر دو نفر به اسم علی و حسن قصد تجمیع سه پلاک (70/26) و (70/114) و (70/921) را داشته باشند . اگر علی در پلاک (70/26) صاحب دو دانگ و نیم مشاع باشد باید در هر دو پلاک دیگر نیز دودانگ و نیم سهم داشته باشد.

ه: همه زمین های مورد تجمیع باید دارای کاربری یکسانی باشند پس اگر یکی از پلاک ها دارای کاربری مسکونی و پلاک دیگری دارای کاربری تجاری باشد تجمیع این دو ممکن نخواهد بود.

ز: برای انجام عمل تجمیع مالک یا مالکان باید سندهای پلاک های مورد تجمیع را تحویل ثبت دهند و با تجمیع این پلاک ها سندهای قبلی باطل و یا بایگانی شده و سند واحدی برای کل مجموعه صادر می شود.

تعریف افراز :

اگر یک مال غیر منقول ( خانه یا زمین یا مغازه ) بین حداقل دونفر مشاعی باشد و این دونفر بخواهند سهم خود را مجزا کنند باید آن را افراز کنند . پس افراز یعنی اینکه مال مشاع بین شرکای آن تقسیم شود . افراز فقط در اموال غیر منقول مثل ملک یا زمین کاربرد دارد . جداکردن سهم مشاع شرکا و به تعبیر دیگر یعنی تقسیم مال غیر منقول مشاع بین شرکا نسبت به سهم هریک از آن ها , به طوریکه وجود حالت اشاعه در آن کاملا مشهود باشد.

تفاوت بین تفکیک و افراز در چیست ؟

تفکیک و افراز از نظر شکلی و ماهیتی دارای تفاوت هایی به شرح ذیل می باشند.

1- در تفکیک وجود حالت اشاعه ضرورت ندارد و ملک با داشتن مالک واحد قابل تفکیک است ولی در افراز باید حالت اشاعه , یعنی مالکیت بیش از یک نفر باشد.

2- تفکیک با رضایت و در حالت تفاهم مالکان مشاع است و افراز عدم تفاهم و رضایت و وجود اختلاف نسبت به حصه (سهم ) یکدیگر و قصد , قطع حالت اشتراک می باشد.

3- در تفکیک توجهی به مقدار سهم مالکان در کل شش دانگ لزومی ندارد و بعد از تفکیک به هنگان تنظیم تقسیم نامه , رعایت حقوق و سهم هر یک از نالکان مشاع مطرح می گردد که با توافق نسبت به کسری و زیادت یا صلح و هبه رفتار خواهد شد.اما در افراز رعایت و توجه به سهم معادل حصه هریک از مالکان مشاعی ضروری بوده و اگر این رعایت در ملک به عللی با توجه به تصرف شرکا و به وضعیت دیگری مقدور نباشد . باید تعدیل صورت گیرد و مقدار اضافی ملک , که در سهم شریک قرار میگیرد , بهای آن تقدیم و صورت مجلس افراز قید گردد.

4- تفکیک فقط تقسیم ملک است اما در افراز , تقسیم ملک توام با تعیین سهام مالکان مشاعی است و قطعات افرازی به نسبت سهم مالک مشاع به آن ها اختصاص می یابد به همین دلیل حالت اشاعه در افراز ضرورت دارد ولی در تفکیک این طوری نیست و بدون ضرورت , مالک می تواند ملک خود را با رعایت قوانین حاکم بر تفکیک (ضوابط و مقررات شهرداری ) به هر ترتیبی که می خواهد تفکیک نماید.

5- سن مالکان یا مالک زمین دخالتی در تفکیک ندارد اما به صراحت در ماده 313 قانون امور حسبی , اگر میان مالکان , محجور یا غایبی وجود داشته باشد تقسیم ملک با دادگاه خواهد بود.

6- تنظیم تقسیم نامه پس از تفکیک میان مالکان مشاعی برای استیلا بر سهم مفروزی ضروری است و چنانچه مالکان مشاعی بعد از تفکیک برای تنظیم تقسیم نامه میان خود توافقی نداشته باشند , یا قطعات تفکیکی را متفقا انتقال ندهند . تفکیک اقدامی بی حاصل و کان لم یکن تلقی شده و در این شرایط , با وجود صورت مجلس تفکیکی , شرکا به ناچار باید تقاضای افراز کنند . در واقع افراز به دلیل عدم توافق مالکان برای تنظیم تقسیم نامه صورت می گیرد.

7- در صورت اعتراض به تفکیک از طرف یکی از شرکا ادامه عملیات متوقف می شود و با رضایت معترض می توان ادامه اقدام را انجام داد ولی اعتراض به افراز در حین اقدام از شرکای دیگر پذیرفته نیست ولی پس از اتمام کار می توانند اعتراض نمایند . در این صورت رسیدگی به اعتراض نسبت به افراز ملک در صلاحیت مراجع قضایی است.

8- انجام عمل افراز یا عدم افراز در حکم رای مراجع قضایی و با افراز ملک و عدم اعتراض در مهلت مقرر , هر مالک مشاع می تواند بر سهم مفروزی خود تسلط پیدا کند و با تسلیم سند مالکیت مشاع به واحد ثبت , سند مالکیت شش دانگ , قطعه زمین اختصاصی را تقاضا و دریافت نماید . باتوجه به اینکه چنانچه سرانه یا حق مرغوبیت به او تعلق گرفته , باید رسد تودیع آن به صندوق ثبت یا اقرار نامه رسمی ذینفع را مبنی بر وصول این حق قبل از صدور سند مالکیت مفروزی به ثبت تسلیم نماید.

9- صورت مجلس تفکیک ملک با انتقال قطعه یا قطعاتی از آن به غیر یا انتقال سهم مشاعی به شریک دیگر یا تنظیم تقسیم نامه یا به طور کلی تنظیم سندی قطعی بر روی آن اعتبار پیدا می کند.اما در افراز با انقضای مهلت اعتراض , هر قطعه در سهم مالک آن مستقر گردیده و این امر با استقراع تعیین می شود . پس می توان گفت که برای حصول نتیجه و تسلط بر سهم مفروزی , تفکیک , اقدامی دو مرحله ای و افراز اقدامی یک مرحله ای است.

10- تفکیک در ثبت انجام میگیرد اما افراز در دادگاه صورت میگیرد.

11- در افراز رای صادر می شود ولی در تفکیک صورت مجلس تفکیکی

12- در افراز اجبار حاکم است ولی در تفکیک مسالحه

13- در تفکیک سهم تمامی افراد جدا و ملک از حالت مشاعی خارج می گردد یا اگر مالک یک نفر باشد ملک به قطعات کوچکتر تقسیم می شود ولی در افراز فقط سهم خواهان جدا شده و بقیه ملک , مشاع باقی می ماند.

14- در صورتی که بر تفکیک اعتراض شود , موضوع اعتراض در اداره ثبت رسیدگی می شود اما در افراز , اگر اعتراضی صورت گیرد , پروهنده جهت بررسی به دادگاه ارسال می شود.

 

محدوده ها (حریم ) در شهرسازی به چه معناست ؟

**هنگام انتخاب زمین نقش اساسی را خواهد داشت

_ محدوده شهری : عبارت است از یک محدوده فیزیکی که به وجه مطلوبی مشخص شده و شامل کلیه تقسیمات شهری می گردد.

_ محدوده قانونی : محدوده قانونی در شهرهایی که طرح جامع و یا هادی برای آن ها تهیه و به تصویب مراجع ذی ربط رسیده باشد .این محدوده شامل محدوده خدماتی , به اضافه محدوده توسعه آینده شهر که در طرح جامع و یا هادی منظور گردیده خواهد بود. مگر اینکه محدوده حوزه شهرداری تعیین شده , وسیع تر باشد. در این صورت محدوده اخیرالذکر محدوده قانونی شناخته می شود.

محدوده خدماتی : قسمتی از املاک موضوع نقشه های جامع که با توجه به امکانات مالی و فنی شهرداری توسط شهر تعیین و شهرداری در آن محدوده مکلف به ارائه خدمات می باشد. محدوده ای که طبق قانون شهرداری و ضوابط و مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تعیین شده و مناطق واقع در آن دارای کاربری های مجاز بوده و شهرداری مکلف به ارائه خدمات شهری به ساکنین آن می باشد.

محدوده استحفاظی یا حریم :  در شهرهایی کهطرح جامع یا هادی برای آن ها تهیه و به تصویب مراجع ذی ربط رسیده و در طرح های مذکور محدوده استحفاظی و یا نفوذی مشخص گردیده است . به عبارت دیگر , محدوده اراضی که در اطراف عملکردهای خاص , به مناسبت های امنیتی یا ایمنی و غیره تحت حفاظت قرار گرفته و هرگونه ساخت و ساز , کاربری و بهره برداری از اراضی مزبور منوط به رعایت ضوابط حریم مربوطه می باشد. محدوده ای که در خارج از از محدوده قانونی قرار گرفته و برای گسترش احتمالی محدوده خدماتی شهر تحت نظارت و حفاظت شهرداری مدنظر و پیش بینی می شود.

 

حریم شهر :  بخشی از اراضی بلافصل پیرامون شهر که طبق قانون , حفاظت می شود و از هرگونه ساخت و ساز بی رویه در محدوده آن ممانعت می گردد. در شهرهایی که طرح جامع یا هادی برای آن ها تهیه شده و به تصویب مراجه ذی ربط رسیده باشد . محدوده استحفاظی یا نفوذی مشخص می گردد که به آن حریم شهر و یا محدوده استحفاظی یا نفوذی اطلاق می شود و در مورد شهرهایی که فاقد طرح جامع یا هادی بوده و یا محدوده استحفاظی یا نفوذی در طرح های مذکور تعیین نشده حریم شهر بر اساس ماده 99 الحاقی به قانون شهرداری تعیین می گردد. حریم شهر همان محدوده استحفاظی یا نفوذی است. ساختمان ها و تاسیساتی که در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها ایجاد ایجاد می گردد.

 

حریم های ویژه :

موارد زیر دارای حریم می باشند یعنی تا فاصله معینی از این حریم های ویژه نمی توان زمین خرید و یا ساخت و ساز نمودو قبل از خرید علاوه بر دارایی ثبت و شهرداری از دوایر دیگر هم حتما استعلام فرمایید.

  • خطوط انتقال
  • برق فشار متوسط (20 کیلو وات) و خطوط انتقال (دکل فشار قوی)
  • پست های برق و ترانس های هوایی
  • اتوبان
  • رودخانه
  • دکل های مخابراتی
  • پل
  • فرودگاه
  • زندان ها و مناطق نظامی و امنیتی
  • کارخانه های آلاینده مانند کامپوست- تصفیه فاضلاب-تولید مواد شیمیایی
  • پمپ بنزین و گاز
  • ایستگاههای تقلیل فشار گاز
  • زمین های کشاورزی
  • تونل ها
  • ادارات امنیتی و قضایی و پادگان ها
  • دپوهای شهری
  • کوه پایه
  • مسیل
  • دریا
  • سدها
  • مخازن ب شهریآب آآب شهری
  • معرض : هرعاملی که مانع ساخت یا ایجاد جاده دسترسی گردد را معارض گویند.

 

سوالات مهم :

آیا سند زمین منگوله دارد؟

 -منگوله دار یعنی دارای نخ پنبه ای باشد مانند نخی که دور دسته های بزرگ اسکناس می پیچند و نیز دارای یک پلمپ (پولک سربی) باشد که مهر اداره ضرب محترم ثبت اسناد کشور را دارد.

*به دنبال زمین یا ملک قولنامه ای نروید چون اگر سند به آن می دادند. فروشنده قبل از فروش تهیه و ملک یا زمین را سنددار می فروخت و سود بیشتری می برد.

آیا سند مخدوش است؟

-مخدوش یعنی خدشه دیده در هریکی از اجزای سند از پلمپ تا نوشتار و کاغذ و جلد

-توجه فرمایید که سریال سند با حروفی یک دست و سالم چاپ می گردد و اگر ارتفاع آن را با یک سند دیگر کنترل کنید باید یکسان باشد.

-اگر شروع سند در ده سال قبل از آخرین انتقال باشد و با یک جوهر نوشته شده باشد. احتمال جعلی بودن آن 90 درصد است حتی باید دست خط ها متفاوت باشد.

آیا رنگ نقطه ها و کهنه و نو بودن کلمات با هم همخوانی دارند؟

-سندی که روی آن چای , جوهر و ... هر چیز دیگری ریخته شده باشد را اصلا معامله نفرمایید . غالبا جاعلین با این ترفندها مطلبی را پنهان یا تغییر می دهند.

-جنس کاغذ نباید غیر متعارف باشدو کهولت کاغذ باید با سن سند همخوانی داشته باشد . مثلا یک سند سال 1340 نمی تواند کاغذی نو داشته باشد و بالعکس

آیا نقل و انتقال ها به درستی انجام شده و نوشتار سند با بنچاق مطابقت دارد؟

**حتما عرض خیابان مقابل یا مجاور با تعیین اقلیم مربوطه ذکر شده باشد.

اگر از وکیل فروشنده خرید می کنید , با دقت حدود و اختیارات وکیل را مطالعه کنید. مثال من وکالت تام یا تفیض کل اختیارات از بابت ملکی دارم ولی نفی کننده اختیارات موکل من نیست . یعنی زمان گرفتن سند تک برگی یا باید قولنامه رسمی داشته باشم و یا به نام موکل سند تک برگی بگیرم اگرچه حق فروش به هر شخص را دارا باشم.

وکالت در صورت های زیر باطل می شود.

  • انصراف کتبی
  • خلع وکیل از موضوع وکالت به هر طریقاز سوی موکل
  • محجور شدن موکل یعنی به هر دلیل موکل هوشیاری خود را از دست بدهد
  • فوت موکل

***اگر وکالت از فردی بود که سن زیادی داشت و یا مدت زیادی از وکالت گذشته بود حتما توسط ثبت استعلام کنید که آیا هنوز این وکالت نامه معتبر است یا خیر.

-ممنوع المعامله شدن وکیل یا موکل از سوی مراجع قضایی

-زمین بازداشتی: بازداشت به معنی دستگیری عام نیستبلکه منظور بازداشتن از معامله تا زمان رفع ابهام یا پرداخت بدهی. یعنی از سوی اداره حراست در اداره ثبت بنا به دلایلیمعامله آن ممنوع شده است و برای رفع بازداشتی مالک اصلی همراه مدارکی دال بر اصالت تملک خود رجوع و بدهی های قانونی ملک را بپردازید تا رفع بازداشت شود. حتی وام پرداخت نشده هم می تواند موجب بازداشت ملک شود.

آیا عملیات تفکیک یا تجمیع به درستی انجام شده است؟

یعنی جمع جبری قطعات با موضوع همخوانی داشته باشد و تمام مراحل قانونی خود را طی کرده باشد.

***سند تک برگی : اخیرا برای جلوگیری از مخدوش شدن و از بین رفتن خلاف های احتمالی و ثبت دقیق , سندی صادر می شود دارای هولوگرام که قابل دستکاری نیستکه به سه روش تامین می گردد:

-طی درخواست مالک به نام خود مالک

-هنگام نقل و انتقال

-طی حکم قوه قضاییه که ملک بابت جبران خسارت یا بدهکاری طی رای دادگاه نامه ای به اداره کل ثبت اسناد صادر می گردد.

**مورد اخیر اگر مدنظرتان بودکه بخرید حتما مجددا علت صدور حکم را پی جو شوید چون هنگام فروش خریدار از شما خواهد خواست که توضیح دهید.

آیا سند مورد نظر , سند دوقلو دارد؟

یعنی کسی سندی دارد و عمدا اعلام مفقودی می کند و با طی مراحل قانونی با سوء نظر یک سند دیگر میگیرد و این ملک را با سند جدید می فروشد و با سند قدیم تلاش می کند به یک نمایشگاه اتومبیل یا کاسب دهد و مبلغی وام یا وجه دریافت نماید که این ملک را اصطلاحا شر می نامند.

*** غالبا عده ای کلاهبردار ملک های مورد دار را تحت عنوان کیس مشارکت در ساخت , اکازیون معرفی و حق دلالی سنگینی از سازنده های تازه کار می گیرند و فرار می نمایند . در صورتی که ملک های بدون مشکل بسیار زیاد است.

ملک وراثتی است یا موروثی؟

حتما ملک موروثی باید با نظر یک وکیل زبده خریداری گردد چون پیچیدگی های زیادی می تواند وجود داشته باشد. همه وراث باید در قید حیاط باشندو ممنوع المعامله نباشند. اگر یکی از وراث فوت کرده باشد باید موروث او هم قانونی باشد و معامله مورد امضای نماینده وراث قرار گیرد. من توصیه میکنم که امضای تمامی وراث را بخواهید.

آیا به زمین شما نوع جوازی که میخواهید تعلق می گیرد؟

این مورد مربوط به بحث کاربری می باشد که در فوق شرح داده ایم.

اگر به شما جواز دلخواهتان داده می شود. آیا خدمات شهری و یا آب , برق و تلفن موجود است؟

خیلی موارد زمین با این خدمات فاصله زیادی دارد و شما ناچار به تقبل هزینه های لوله کشی, نصب تیر برق و ... می گردید . کاملا روی میزان این دسته هزینه ها مطالعه و تحقیق کنید.

آیا قنات و چاه آب در زمین وجود دارد؟

امتیاز آن ها به نام چه کسی است؟ و آیا شما با چه مدرک معتبری با طیب خاطر می توانید از آن ها بهره ببرید؟

**شخصی را دیدم بابت طلب خود , زمین دریافت کرده است با این خیال که لا اقل مقداری از طلب خود را وصول کرده است و می تواند سرمایه گذاری کند پس از تحویل متوجه شد که تعداد زیادی درخت بی محصول کاج کهن سال که شماره و شناسنامه در دوایر دولتی دارند در ملک است و اگر بخواهد درختان را دربیاورد باید جریمه هنگفتی بپردازد و در عین حال عملی نادرست است.نتیجه اینکه حتما زمین را قبل از نوشتن هرگونه توافق یا قراردادی بازدید کنید.

آیا اصلاحی با عقب نشینی و یا پخ به زمین تعلق می گیرد؟ میزان آن چقدر است؟

در خیلی موارد بابت زمینی که شما از دست می دهید تراکم یا امتیاز طبقه بیشتر و یا جواز تجاری می توانید بگیرید.

وضعیت آب راهه , کال و دفع فاضلاب شهری چگونه خواهد بود ؟

چون زمین هایی که اختلاف ارتفاعی زیادی با زمین های محدوده خود دارند غالبا با مشکل مواجه می شوند . به خصوص اگر در رقوم پایین دست باشند . محل تجمع آب و نقطه بحرانی فاضلاب شهری در نزدیک زمین شما خواهد بود.

آیا زمین شما تابع قوانین مدیریت شهرک سازی خواهد بود یا شهرداری؟

و اما آخرین سوال , آیا زمانی که برق قطع می شود آب هم قطع می گردد؟

شهرک هایی هستند که این مشکل را دارند

 

دایان مارکت

فروشگاه محصولات ساختمانی

فروش انواع نرده حفاظ آهنی تهران


کلمات کلیدی :

<      1   2      
درباره

درب آکاردئونی

حفاظ پنجره

حفاظ شاخ گوزنی

آرملات

بتن سخت

بتن اکسپوز

کفپوش بتنی

اجاره آپارتمان مبله در اصفهان

اجاره روزانه خانه در اصفهان

کار در ارتفاع بدون داربست

وکیل در اصفهان

 از جمله مهم ترین فاکتورهایی که با دریافت بک لینک روی ارتقای رتبه یک وبسایت تاثیر مثبتی دارد، اعتبار سایت لینک دهنده است. امروزه برخلاف گذشته که اعتبار سایت چندان اهمیت نداشت، اعتبار سایت لینک دهنده از اهمیت خاصی برخوردار است.در هر شغلی که باشید از کار های خانگی گرفته تا شرکت های تجاری بزرگ نیاز به رونق یافتن کسب و کار دارید ، کسب و کار شما رونق نمیابد مگر با تبلیغات توسط یک سئوکار حرفه ای زیرا در صورت پایین بودن اعتبار ممکن است روی سئوی سایت تاثیر منفی بگذارد و باعث تنزل رتبه هم شود. از این رو قرار دادن بک لینک ها در محتوای وبسایت ها به صورت رپورتاژ آگهی با موضوع مرتبط به سئو، تاثیر مثبت و نقش بسزایی در بهبود رتبه بندی سایت دارد.
صفحات دیگر